mandag 26. januar 2015

Første dag på jobb

Begynte på jobb i dag kl 10.00, skal jobbe fra 10-17.00 mandag-fredag, så har fri i helgene. Startet med en liten omvisning i butikken og i systua, det var veldig fint og profesjonelt, så tror jeg kommer til å trives ganske godt.

Utenfor butikken (www.mojgan.co.uk)
Med en gang du kommer inn i butikken.



Systua
Arbeidsplassen
Mojgan viser meg forskjellige teknikker.
Begynte med å sy rette linjer på lerret stoff med 1,5 cm sømmon, bare for at jeg skulle bli vant til symaskinen. Så begynte jeg rett på å lage et underskjørt til en brudekjole, fikk god veiledning av Mojgan og ei til som jobber der. (Tilsammen jobber det 4 stykker der, men nå var det bare meg, Mojgan og ei til) Først tok jeg 7 meter brede tyll biter og la legg så de ble så korte at de passa rundt underskjørtet, forså å sy de fast. Sydde på 7 lag tilsammen, for å lage mye volum.

Før jeg sydde på tyllen





Sydde på lag på lag med tyll
Før jeg vrengte underskjørtet
Etter jeg vrengte underskjørtet

Sånn kjoler kommer til å se ut tilslutt. (Overdelen er allerede lagd, så jeg skal bare lage skjørtet)
Var litt vanskelig å sy siden det var så mye stoff, men gikk veldig bra og ble fornøyd med resultatet. Det som var vanskeligst var alle faguttrykkene jeg ikke kunne på engelsk, men de forklarte alt veldig godt, så det går nok bra. Også bruker de både cm og inch, så det blir nok også en liten utfordring i starten. Ellers trives jeg veldig godt og jeg hadde det gøy i dag, lærer masse hele tiden.

- Martine








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar